Bland det sämsta jag vet är tränare, som intervjuas i vinnarcirkeln och får frågan. Vad är planerna för denna fina häst i framtiden? Och svaret - vi har inga planer och tar ett lopp i taget så får vi se. Som hästägare skulle jag omedelbart byta tränare.
Man skall alltid sätta upp mål och planera för hur målet skall nås.
Min kompis - han blev senare statsminister - och jag var på 70-talet inbjudna till 10 Downing Street. Vi satte då upp tre mål: 1) att stjäla så många tändsticksaskar som möjligt för att sedan impa på brudarna hemma i Sverige - askarna hade ett flådigt vapen och adress. 2) att bli så fulla som möjligt av champagnen som serverades av butlers i frack samt 3) bli presenterade så många gånger som möjligt för Premiärminister "Ted" Heath.
Om vi nådde målen? Visst - vi blev rejält packade och kom ut med fickorna fyllda av tändsticksaskar. Vi blev introducerade tre gånger för en (som vanligt) gin/tonic berusad Heath, som inte kände igen oss, när vi skakade hand tre gånger inom 60 minuter.
Petri Puro är en tränare, som sätter upp mål för sina hästar. Edward Ale byggs nu upp för att vinna ett lopp i sommar för finskfödda hästar med en miljon i förstapris. Loppet på lördag är ett led i uppbyggnaden för att nå detta mål. Han behöver inte streckas. Marta Chip däremot är förberedd att vinna finalen på lördag. Voltstart, OK spår. Bra spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Migge (+1), hugotheboss (+2), Emeffeff (+10), doob (+250), Torstens (+50), peozz (+10), lenninen (+2), Executive (+2), abstruse (+5), jomtien (+10), jazboy (+11), asgaya3141 (+2), MikaF (+5), joppe59 (+11)
|