På skrällfronten:
I avd 5 har jag flera personliga favoriter, som jag haft lir på som nästan oupptäckta under en period. 4,7 och 9. Dessa övertygar alltjämt fortfarande i sina framträdanden och känns som streckvärda i jakten på stora pengar.
Jag nöjer mig med
4 Reorder på läget. Det var otur inblandat med att få lov ta sig fram med Erik A i jollen, annars hade nog Bottnas haft att göra inpå linjen? Senast blev loppet "rent uppbyggande". Formkort ifrån bra läge, som är rolig att ha med. Jag löser loppet på 1,2,3,4 och tänker att lägena ska hjälpa mig att klara ut avdelningen?
11 Diotima F ska väl inte få en massa gratis den här gången? Halkade undan senast och ej segerduglig vid mothugg i försöket.
Schas!
Jag gillade att
4 Hertig Shim (1,5%) tog på vinnaren över linjen senast, avd 7. Sådant man vill se. Då jag tänkt mig gardera förmodat bästa hästen efter tveksamt uppträdande senast, så har jag en "stänkare" i Hertigen. Perfekt för att höja potentialen på systemet.
Johan U har minst två outsiders som är givna på min lapp.
1 West Wing (5%) är lägesgynnad och gör sig bra i sammanhanget, avd 2. Vinner ofta.
12 Dizzy River (9%) är ständigt en given kandidat i nuvarande klass, avd 6. Startnummer kvittar. Spikalternativ för min del, som ickefavorit.
5 Protector (12%) utan bakskor vill jag gärna inte åka på. DD: 5-2,3,4,6,8,9 är inlämnad. Intrycket på Jägersro 27 oktober tänker jag bära med mig ett tag till. Att det är bättre motstånd får jag inte låta påverka mig den här gången. Peter säger "hej då" ifrån dödens, när upploppet nalkas?
Till veckans
storfidus utnämner jag
12 Diora Sound (0,88%) i avd 4. En utpräglad ickevinnare, som gör det väldigt bra varje gång på låga tider överlag kontra motståndarna. Under 1%? En ny seger måste betecknas som välförtjänt, eller?
Spikarna? Det kan bli Dizzy, en av dem. Sedan har jag ett par avdelningar till kvar att fundera runt.
Finaler är alltid fin sport. Självklart hejar vi på
Janne Sisu!