Ämne: V75 Solvalla
Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-01, 16:21   #43
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Executive Visa inlägg
Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:

Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar.
Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha).

Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista!
Tror det är hämtat från hans onsdagskrönika i expressen och sedan inlagt i tränarintervjuerna.

I dagens travronden säger Stefan Melander så här

- genomkörare för detta lopp senast (den anmäldes barfota runt om på Romme i söndags men det ändrade dom sen till skor, kan inte heller minnas att dom satte på skygglappar)

- "Det kan bli lite ändringar här, eventuellt barfota och Örjan får bestämma om det även blir skygglappar"

Har man under mer än 10 år följt Stefan Melander och intervjuer med honom inför lopp så ringer i alla fall varningsklockorna för mig om att det kan vara radikala utrustningsändringar på gång och då precis sådana ändringar som varje år innebär totalförvandling prestationsmässigt på hans hästar. Som spelare hade jag försökt få senaste infon i morgon om detta innan jag lämnat in min V75a för Panoramic är ju en rejäl rensare i kuponghögarna om den skulle vinna.

Tyvärr är det avdelning 7 och normalt är det inte en chans att få någon vettig info från Melanderstallet innan V75 spelstoppet då men spelarna kanske kan hoppas att han för ovanlighetens skull lämnar informationen om det i morgon innan 16.20.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat