V75 Axevalla 9 april
Startspåren inte lottade när jag skriver detta. Gulddivisionen innehåller flera topphästar. Då formen är dunkel på dom alla med 0-2 starter i kroppen blir det inte lätt att bena ut.
Klass 2
West Coast moralisk vinnare senast i ett dåligt lopp på Romme. Barfota runt om och skygglappar gav enorm effekt. Nu är distansen ett stort plus troligen. Det är dock ett mycket bättre klass 2 försök än det den var ute i senast vad jag kan se och det brukar varje vecka komma en hel del intressanta utrustningsändringar i lägsta klassen.
Klass 1
Här blir spårlottningen viktig då det är kort distans. Det ser spontant väldigt svårlöst ut. Top Notch Lady Ås har nu två starter i kroppen. Gick enligt skoinfon barota runt om ffg i onsdags trots att Walmann kort innan start i liven meddelade max barfota fram. Håll koll på hur det var. Distansen nu troligen ett plus.
Brons
Mycket fint lopp över lång distans och ser även detta väldigt svårlöst ut. Höga startpoäng har norska gästen Global Republic. Den har jag inte koll på. Roses Glory kanske man ska ranka först men som sagt ser det väldigt öppet ut. Nästan bara kanoner med.
Silver
Inte lättlöst här heller. Georgie Mae såg väldigt fin ut igår på barfotabalans. Fast med rubbet sparat. Nu plusdistans.
Guld
Vimlar av megastjärnor här där formen är något dunkel. B.B.S Sugarlight, El Mago Pellini, Global Money, Papagayo E och Sauveur är samtliga hästar som man gärna ser i olympiatravet. Någon av dom vinner nog men man får ingen spelmässig fördel precis på att betala för alla på sin V75a.
Diamantstoet
Vidöppet när man ser anmälningslistan. Drar till med Going Popp som fick en perfekt genomkörare i Kalmar. Hade vunnit lätt med tidigare lucka. Att CE valde rygg ledaren beror nog på att detta loppet är viktigare.
Lärlingsloppet
Ser också vidöppet ut. Kanske Goods of Norway blir favorit. Om jag minns rätt var det stort skrik på den i Norge senast. Jens Laursen uppsatt som kuskönskemål. Lärlingsloppen dock inte lätta att räkna på.
Sammanfattningsvis ser det ut som en mycket svårlöst V75 omgång. Den sportsliga klassen hög.
Lycka till nu med V75an på Axevalla..............
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|