Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-06, 16:05   #16
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Tre djur, som är olika lite spelade i omgången:

Avd 7:

Jag jagar 2 Thengill (6%) sedan ett tag tillbaka. Klart segerduglig fortfarande med rätt resa och fångar inte mycket spel/streck för tillfället.
Följehäst för ett bra tag framöver hos mig. Den ska användas vid V86-inlämning för min del.
1 Owen Face vinner nog snart igen den också. Jag ser ingen Nuncio i startlistan.

Jag kör "PU"-repris gällande dubbeln, efter att Protector levererade i lördags.
DD: 2 mot 3,4,5,6,9,10 är inlämnad. I flera duster med Shogun D.K. har Thengill inte varit mycket sämre, om ens det?
Gynnsamt spår idag och sådant avgör ofta tuffa lopp. Andra eller tredje ut och slut?
(Jodå, jag tycker att Shogun visat prov på vassare högstanivå än Thengill. Den slipper vi idag!)

Avd 3:

Överallt i tipstidningar ska avdelningen garderas. Nästan samma hästar tas med i samma ordning.
Varför inte lägga till också förmodat chanslösa 12 Ashoka T.Dream (0,47%)? Det gör jag och får med en totalt ostreckad på köpet.
Den var nära vinst efter vass avslutning mot V75-hästar i klass II-försök näst senast.
Vettigare ha med den nu än sist. 15% då. Nu vill ingen längre ta i den ens med tång. Varför hetsa senast då?!

Knappast frisk senast, då hästen som höll på att spurtas förbi gången innan enkelt promenerade förbi redan halvvarvet kvar.
Flera bra motståndare emot idag igen, men jag provar nu istället.

Avd 4:

Här kommer 5 Robinia Face (14%) ut.
En häst som gick undan för fulla segel mot bra hästar vid vinsten förra året och Ludde var inte sen med att strö lovord. Borde vinna under året. Varför inte ikväll som ganska lite spelad? Givet garderingsstreck. För vimsig för att spikas.

Senast redigerad av Fidus den 2016-04-06 klockan 16:35. Anledning: Klass II-försök ska det vara.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat