Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-07, 18:05   #12
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Har någon på forumet vettig information om Berghs starthästar idag? Där finns dagens nycklar till V64-an.
Kan delge lite synpunkter kring två av dem.

Mellby Drake har kastrerats har var som en ny häst vid senaste vinsten enligt stallet. Vann överlägset och såg inte tom ut i mål, men billigt emot då och det verkar vara fullt pådrag på denna häst nu.

Jag ser inget värde att spika trots icke favorit!

Bakspår och volt ingen fördel då hästen verkade vara lite trög och Bergh fick vara aktiv i jollen för att få fart på hästen. Antingen spik på favoriten som sett urläcker ut vid vinsterna med full spänst i mål eller gardera på om favoriten skulle göra bort sig.

Timbal är dyngfavorit som sto mot hingstar. Visserligen förstod man att Bergh höll hästen högt när de valde att gå ut mot hingstarna i kriteriekvalen. Lyckades inte då men har efter det visat prov på grym kapacitet och framförallt en riktig vinnarskalle. MEN som sagt stor favorit nu och möter trots allt en av kulltopparna bland hingstarna.

Poet Broline är ruggigt startsnabb och skulle Untersteiner välja att backa från start med en superstartsnabb häst på en open stretch bana så förstår i alla fall jag ingenting. Borde ta spets på några steg släppa till Timbal och försöka speeda förbi till slut. Om det blir detta scenario tror jag på toppchans för Untersteiners springare som jag tror gynnas av att gå i rygg.

Men även Twister Bi är intressant då den har grymma avslutningar varje gång och vi har inte sett botten i denna än. Men många ettor i raden och mest spelvärde på troligt loppscenario är 8 Poet Broline.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), asgaya3141 (+2)

Senast redigerad av legolasse den 2016-04-07 klockan 18:18.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat