Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-09, 13:14   #65
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1
Stronghold vilket skämt som storfavorit? Jag gillar Nosy Face som ser ut som en riktigt fin häst, behövde inte förta sig för att vinna senast på ett överlägset sätt. Merles Simoni högt spelad tredjehandare senast på V75, nu 2%!? Skolöst dessutom!

2
Ännu en favorit från stall Kolgjini, men den här lite mer motiverad. Här ser förutsättningarna nämligen lite lämpligare ut med bra spår bakom bilen. Men han är väl stor och det finns intressanta hästar bakom.

3
Spets och slut för Björn? För jag kan bara inte köpa den klara favoriten trots hyggligt spår. Bara 5 år. Enbart 10 starter. Låg spetschans. Sprint. Finns för många minus för att det ska kunna vara motiverat. Häst/kusk/stall i form är såklart plus, men det räcker inte för mig. En ospelad Blue Martini Ås med ryckta skor är däremot riktigt intressant! En häst som stångats med riktigt bra ston länge nu och får utrustningsplus samtidigt som kuskpluset är stort jämfört med Haugstad.

4
De med bra spår är ganska bra och bör hålla undan. Hans G brukar det häxa för när det drar ihop sig för större uppgifter och jag räknar med att det blir maskin igen. Enge Lincoln intressantast med utrustningsändringarna. Kanske forceras till spets och går undan lätt?

5
Spets och slut för Reijos eller ångvältsseger för Love You-hästen som verkar gå skolöst. Ser säkert ut! Men de är orutinerade och då ska man gärna ha lite hängslen.

6
Lite överraskande att BBS är såpass stor favorit, men trots det säger jag att han är bra. Släppt till spets eller en vass insats från dödens idag borde räcka långt. Senast var det bra spurt, i princip omöjligt att ta de längder som krävs i ett lopp som körs på det viset. Men det finns väl en viss chans för Bergh att hålla upp spets också och det är barfota där. Streckvärd! Jag låser på två! Papagayo har bakspår och blir ju automatiskt lite överskattad efter att ha vunnit VM efter smörresa. Nej.

7
Picasso Sama spets och slut. Bergh tror det är bästa chansen för dagen och jag tror honom faktiskt den här gången! Har tyckt hästen sett lite för seg ut för att klättra i klasserna, men senast gick jag hårt på honom och det visade sig rätt. Trög fortsatt, men tillräckligt bra för att hålla undan trots det. Det blir väl vanliga snabbstarten och ett varv lunk med uppdragen spurt sista halvvarvet. Inte ens favorit och given spik!

2,(4),5,6,8,9,(10),11,12
1,3,6,8,10,12,13
1,2,(3),4,5,(6),8,9,11
2,3,4,5
(1),4,5,7,9,10,(12)
1,4
1
Minst två (utgångar) = 4704 rader
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat