Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-10, 12:32   #3
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Romme, banan jag aldrig vunnit något på? (Ett VP-spel nyligen, men det är väl typ allt?)

Jackpot, så varför inte delta lite grand(-slam)?
Utvalda hästar för senare reducering:

1)

Spik på jag vet inte vad just nu. Ska studera lite arkiv fram till starten och bestämma mig. Hästarna är ju trots allt "halvbekanta" och här vill jag välja ut en häst att gå på senare.

2)
2 Art Nökkve har jag spelat till svenska banor förr, vill jag minnas. Det är en häst som bara vinner och vinner. Ny regi gör allt lite svårt för bedömning.
1 Harnsta Tula kan avsluta bra med rätt resa. Tanken är att det kan bli det här.
13 Liheim Svarten går fort till slut. Formkort.
Ett onödigt streck på 5 Silver Stjärna också. Den slarvmissade jag en gång vid helt fel tillfälle. Ej hästens fel och därför tar jag fortsatt gärna med den vid gardering. Kort i rocken här?
3 Björs Viking var bra vid senaste vinsten, men har också svikit en del på slutet.

5 streck

3)

14 Mellby Caddie har varit en av mina mest flitigt lirade hästar på VP under åren. Det har blivit många gånger på pallen. Senast var det en rent strålande insats. Svante dömer ut hästen kraftigt jämfört med då, p.g.a skor på. Hästen är en barfotavariant, enligt honom. Given.

10 Rally Carin har visat sig kunna avsluta bra i enkla sällskap. Den ligger under min radar och får streck.

2 Starscape jobbade jag för att få in till bra platsodds länge, under hopp och förtvivlan. (Ni skulle bara veta...spik till en procent har ju testats också några ggr.)
Stor fin Going Kronos:are, som gör sig i billiga gäng. Tränaren har ju Tro Lo Lo. Det har gjort att jag fortsatt spela envetet med Starscape. Nu är den plötsligt betrodd överallt i tipssnacket, fast ej bland spelarna. God platschans.

6 Super Benny gör bra avslutningar emellanåt. Den försöker jag ta med vid streckspel i regionen för tillfället.

Avslutar med 9 Gentiana för egen del. Trevlig avslutning senast. Lite känsla för denna pga detta.

5 streck

4)

Lås

Uffe Eriksson är vass och sitter upp på 8 Kong Henry. Kuskspel.
Notera att 15 spurtade förbi 8 relativt enkelt vid duell upploppet ned 4/10. Normalt spelar jag häst, men väljer här kusk.

11 Sort Gull innebar förtvivlan här på forumet senast. Trist målgunga och förtjänar omtag. Bra speedresurser på den.

5)

2,3,6,7,9,10,11

7 Adams Pace med Ohlsson och startsnabb. V75-duglig skräll. Ordinarie kusk Ville K. släpper för S&S?
10 Wojtyla Gene avslutar sylvasst mellan varven och den streckar jag alltid

7 streck

6)

Många tänkbara.

Spikar 10 Zelma som är en riktigt fin häst. I senaste loppet gjordes en bra insats. Känslan är att hästen duger långt med minsta klaff.

1*5*5*2*7*1=> 350 r RAM för reducering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greenj (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat