Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-13, 17:48   #29
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
74% för Wild Honey är det mest obegripliga på länge, inte ens tränaren verkar säker på hur den kommer prestera för dagen.

Obegripligt nr 2 är att Random Shot är väldigt klar favoit, om än inte speciellt stor. Stallformen är ju högst tveksam och kusen är ju inte ens speciellt snabb ut. Det där tar väl Dunder hem med toppspår och barfota!? Finns några till som kan vinna men inte många.

Har studerat baggarna i kallblodsloppet lite. Bjerkeloppet var något svåranalyserat men man kan konstatera att det blev knappt seger för Fjord Järven som satt andra ytter och segade sig förbi Wik Stjernen som fått gå i dödens loppet igenom. Wik Stjernen är snabb från start och är först till spets i det här loppet 90 gånger av 100. Fjord Järven däremot är relativt seg iväg och jag kan inte begripa varför den är spelad överhuvudtaget. 10% vinstchans riktigt högt räknat. Det här står mellan 5 och 8! Med liten fördel 5 skulle jag vilja påstå.

Nuncio är väl spelad runt sin chans på 87% ungefär som någon redan räknat fram här såg jag. 10% av övrigt skulle jag lägga på Food Money på spets och slut så får övriga dela på 3%.

Stand Bayou är också en ganska omotiverat stor Favorit i mina ögon på över 40%. Hästen har ju en av världens bästa kuskar nu visserligen, men har bara vunnit 6/18 lopp i ganska klen konkurrens i sin karriär (max 40 loppor i förstapris när han vunnit) och brottas med ett bakspår.

Sista ser mycket öppet ut. Toppspåren 5,6 med fin form till låg procent ser mycket lockande ut!
Fjord Jerven är snabb från spår lite längre ut, särskilt efter några steg då den börjar accelerera!