Citat:
Ursprungligen postat av sigh
Seek and destroy borde bomba hem det från spets eller dödens.
|
Det finns flera stora favoriter under kvällen och vissa köper vi - andra inte... Spikarna har sannerligen toppchans och vi "bjussar" på intervju med Per C Johansson gällande ett av motbuden till favoriten i DD-1.
- 6 Seek And Destroy (V64-5) var jag inte nöjd med senast, det var någonting som inte var rätt med honom den gången. Han är tillfixad efter det och förhoppningsvis har vi hittat det som var fel. Formen har väl blivit lite stiltje så jag vet faktiskt inte var jag har honom nu när det gått ungefär en månad mellan loppen, men jag tror inte att han har tappat så mycket. Det är några bra hästar med som vi inte slår med en tyngre resa och det finns även någon som kan slå oss med en tyngre resa. Jag är nöjd om han är bland de tre främsta och gör ett bra lopp. Han är rätt kvick från start och jag tror att han kan nyttja spåret rätt bra. Skulle det dock bli omstarter så kan det ställa till det. Jag är inte förvånad om han kan ta ledningen om kusken träffar någorlunda. Skulle vi komma till spets så tycker jag att han ska köras i den positionen. Ska han vinna loppet så är det nog från ledningen. Skulle Legend Brodde komma ut och sätta stenhård press så kanske vi släpper, men jag ser gärna honom i ledningen. Jag vill dock säga att Legend Brodde är den som sticker ut i loppet med tanke på hur han har varit på sistone, men man kanske kan hoppas att han blir kvar på innerspåret. Han ska gå barfota fram och med aluminiumskor bak, vilket är optimalt för honom. Nästan oavsett banunderlag så blir det den balansen. Det blir norskt huvudlag och jänkarvagn igen