Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-18, 17:41   #50
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Många skulle kanske fortsätta spela, men jag tror det blir fler med full transparens. Till travbanan åker man för att ha trevligt, för att prata trav med andra travintresserade och möjligen föra så mycket oljud under upploppet att "rätt häst" vinner. Exklusiva speltips till höger och vänster från de aktiva är jag inte särskilt mycket för, och jag tror att få masar sig ut till en travbana för att få några intervjuer presenterade för sig där.
För att få tillbaka travpubliken till vardagstravet skulle två radikala åtgärder krävas

1. Stopp för atg live och direktsänt trav i tv. Enda alternativet att se trav live är då att besöka travbanan och detta skulle omgående öka publiksiffrorna igen ganska radikalt.

2. Modernisera anläggningarna. Fotbollen och hockeyn hade inte haft den publik den har idag med samma fotbollsarenor och hockeyrinkar som på 70-80talet. Tyvärr är det väl så att de flesta travanläggningar ser ut som för 40 år sedan även idag med enda skillnaden att dom är mer slitna.

Inget av detta är realistiskt.

Stopp för atg live och tv sändningar skulle visserligen öka publiken på banorna men totalt sett skulle omsättningen på travet rasa ner i källaren.

Att modernisera travanläggningarna till samma standard som fotbollen och hockeyn erbjuder skulle kosta massor av miljarder. Pengar som inte finns och troligen aldrig kommer finnas inom överskådlig tid i alla fall.

Gratis inträde, bättre tipsservice, billigare mat och sådant kan säkert locka en och annan. Men aldrig få travet att bli den publiksport det en gång var innan tekniken flyttade hem travet till tv sofforna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat