Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-18, 17:51   #15
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Appropå Angel Rain: I fallet Angel Rain så var jag noggrann med att säga att jag skulle anmäla henne barfota, men att hon troligtvis skulle gå med skor i loppet. Nu blev det exakt så och delar av spelarkåren rasar.

Vad tycker ni att jag skulle ha gjort annorlunda?

Hade jag chansat och kört henne barfota så kan jag garantera er att hon hade galopperat. Nu gjorde hon ett jättelopp i stället och med lite mer tur så hade segern varit hennes.
Han skulle gjort som de flesta andra tränare gör, dvs respektera spelarnas behov av korrekt information och anmält hästen med skor runt om från början.

Tyvärr är det så med Berghstallet att det händer att han säger skor i förhandsinfon, anmäler barfota och sen även kör barfota. Därför kan spelarna aldrig lita på att när Bergh sagt skor och anmäler barfota så är det bara för att reglerna tillåter det och att han innan loppet kommer ändra tillbaka till skor sent.

Det kan knappast vara så att nästan alla andra tränare kan informera spelarna om korrekt balans i god tid, oftast redan i tisdagsronden till lördagens lopp, men att Berghstallet inte ens kl 16.20 på lördagen vet hur det ska bli. Det måste bero på något annat.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat