Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-20, 01:47   #1
blondinrobert

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 1420
Standard

V86 Solvalla/Åby 20/4

Veckans omgång går som sagt på Åby/Solvalla. Själv är jag ingen fanatiker av open-stretch då det öppnar upp för mindre bra körningar, att du kan ha en långsam häst och ut låsa fast dig och ändå ha grym chans på upploppet.. Usch i mitt tycke! Men en snabb kik på loppen utan någon direkt djup forskning så lyder min snabb analys såhär:

Avd 1: 3140m autostart åby. Lång distans så bakspår har ändå vettig chans. Min tipsetta är favoriten Bullyoung, gjorde det bra senast, gått framåt med det loppet och uppgiften ser rätt så bra ut. Kuskplus med RB som alltid ger sin häst en chans att vinna - spik?
Därefter har vi Speedy Sus, fin insats senast. Gillar lång distans och är en fin outsider.
Spets tar väl Boris och släpper därefter till antingen Condor Motion eller Speedy Sus?
Bakspår finns även Owens face, kolgjini är aldrig att leka med när de trycker på, orkar hästen 3140m med kolgjini i sulkyn? Carlos Greenwood mer utav en sprinter i mitt tycke? Ute på fel distans?

Avd 2: 2140m auto solvalla - gigantisk favorit på 5 hawk cliff, har dålig koll på hästen och dess prestationer. Även på motståndet så lämnar detta lopp öppet för någon annan! Favorit i fara??

Avd 3: 1640m auto åby - min tipsetta är 3 enjoy chocolate, stark och gedigen häst. En fin outsider som imponerade från spets senast är 2 Dokonjo, repris fast kanske från rygg ledaren på open-stretch?
Oklarheter om vem som är snabbast ut och når spets, hålls eller släpper, isf till vem? Vem får rygg utvändigt?

Avd 4; 2140m auto lärlingslopp på solvalla- här ska man väl egentligen gardera på med tanke på kuskarna. Men tycker tre hästar höjer sig över resterande. Al's winnermede, spets och slut på härliga valla?? Emmett brown, imponerade vid debut och har en riktig vinnarskalle - bäst från spets dock?
Sen även Bolt Boko som trivs barfota och besitter hög kapacitet.

Avd 5: 2640m auto åby - Julius Star favorit, 15 hästar startar ich det känns som det finns mycket potentiall från många hästar i loppet. I mitt tycke bästa häst är 15 men för många att runda?

Avd 6: 2640m Auto Solvalla - Seedorf SoS tack och godnatt? Är väl bara den själv som kan förlora detta lopp med galopp?

Avd 7: 1640 auto Åby - Star di poggio har visat grym form senaste och får min tipsetta, vinner bara detta oavsett lopp? Öppet bakom..

Avd 8: 1640m auto Solvalla - oklart för mig, öppet lopp?

Som sagt, bara mina tankar och vad jag sett, fyll gärna på med vad ni tycker göranssons!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
blondinrobert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat