Citat:
Ursprungligen postat av Fidus
Du tänker inte fel. Det är trav.
Nu fick han ett försprång gentemot övriga fältet och blev tvåa. Nästa lopp är favoriten inte i samma slag och då håller han undan.
Örjan kör inte som Björn normalt. Jag tror själv att Björn ger hästen chansen till vinst oftare i lopp under ett år?
Det händer att kuskar släpper sent när de får en klart bättre häst över sig. Scarlet har inte visat ett skit och kommer tillbaka efter uppehåll. Erik borde nöjt sig med en duglig rygg. Han kände väl sig chanslös redan när H-O kom upp jämnsides? Det borde han gjort med all sin rutin. Sällan har en häst verkat så slagen omgående i lopp jag tittat på. Jag kan ha fel.
H-O tog ett initiativ. Det funkade inte den här gången. Väntar han har favoriten inte lika långt fram. Det skulle slutat likadant ändå den här gången.
Bra kört av Hans-Owe. Dåligt var det definitivt inte. En mer speedig häst tror jag inte H-O givit sig iväg med?
|
Vi får enas om att vara oeniga antar jag...
Tycker inte att försöket med att överrumpla Erik är ett bra drag. Att kliva fram i dödens var helt rätt men i stället skulle han bara successivt satt upp farten och inte speeda, avvakta och sen öka igen...
Sen kanske han förlorar oavsett..det är en helt annan sak.