Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-27, 14:03   #25
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag försöker "jobba in" strul och dubblar med Food Money men det är väl pengarna i sjön?

Melander har "hjälpryttare" och drar väl i högertömmen direkt och sedan blir det säker vinst med halv längd från dödens?
Jag tyckte nästan det var bättre på förhand senast för Food Money. Då betalade nätbolagen 10 ggr i fast odds, nu bara runt 5. Motivering

1. Då var Nuncio enda motbudet på papperet. Nu finns det en till nästan lika kapabel häst där ingen vet om Örjans ambition är att ge Nimbusen ett snällt lopp eller en ordentlig genomkörare när den nu har ett lopp i kroppen. När man pratar om att sätta på jänkarvagn i kväll talar väl en del för att Örjan kommer köra för att vinna loppet, men nästan omöjligt att veta. Ett färskt exempel från igår var ju King City i dd1. En snäll årsdebut där man inte ville tävla men igår helt annan styrning och enkel vinst från dödens.

2. Stefan Melander har idag hästar från stallet som har bättre förutsättningar att se till att Nuncio får loppet. När han skrev skygglappar och barfota runt om i sin krönika i morse på Standout tolkade jag det som att det kan innebära order att gasa till kusken. Då lär inte Nuncio bli fastlåst i alla fall.

Men sen vet man aldrig med Melander. Han kan ju ev tänka sig att ett snällt lopp på innerspår är det optimala idag för Nuncio och sen en genomkörare till i maj innan elitloppet. Om Nuncio vinner eller inte idag är nog inte så särskilt viktigt i sig.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat