Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Om du ger mig ett rakt besked om hur underlaget kommer vara kommer jag ge dig ett rakt besked om hur jag kommer utrusta hästen för att få optimalt fäste på det underlaget. Det du säger är som att F1-stall måste säga dagen innan vilka däck de ska välja.
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh.
Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst.
När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak.
Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers.
|
Ge och ta,
friskt?!...visst, men det är så många tränare/ägare/skötare som säger en sak i en intervju och helt motsatt information i nästa....Mitt budskap var initialt att det är vanskligt att välja en spik när inte ens tränare/skötare/ägare har koll på eller vill lämna information hur en häst går på ett visst underlag...Då få även Du Oskar förstå att Vi i spelarkollektivet inte köper att hela skolådan får åka med å att det med den infon skapa sig en klar bild hur det ser ut för Din/Dina uppsittningar. Lycka till i morgon //E