Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen
Kattbert - har du sett Hollands matcher? De har inte spelat som ett lag, det har iallafall Uruguay gjort, även om de på flera positioner har sämre spelare än Holland. Utan Sneijder skulle inte Holland kommit dit de är idag - de har spelat dålig fotboll och laget uppträder inte alls som ett lag - med RVP som frustrerad misslyckad striker.
Jag tror dock också att de vinner men att värdet ligger i Uruguay +0.5 @ 2.35
ÖVER 1,5 cards Holland 1,60 Betsafe 5 units är också ett fint spel!
|
Det stämmer att Holland inte spelat speciellt bra heller. Men skillnaden är att Holland har gjort resultat mot starkt motstånd. Uruguay har spelat mot halvdant motstånd och klarat sig med nöd och näppe. Eftersom Uruguays motståndare inte varit av speciellt hög klass borde man sett något i spelet som skulle tilltala eller att dom skulle ha kännts någorlunda stabila. Men de har aldrig känts stabila i sina matcher.
Spanien tex. har känts hyfsat stabila och haft kontroll i sina matcher fastän de spelat dåligt. Holland har presterat resultat och stundtals varit stabila. Urguay har ingenting som inger nåt sorts förtroende. De har balanserat på en slak lina men nu trillar de av. Så är min känsla och jag tycker värdet finns i 1,70 på Holland.
Risken finns förstås att Uruguay går in för att spela extremt defensivt och lyckas ta det till förlängning. Jag tror inte att det inträffar men visst finns risken.