Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-30, 12:40   #127
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Jag håller med att det körs för lite för vinst. Tycker det skulle varit mkt större prisskillnad på 1an och 2an o liten skillnad på 2 och 3, hade körts hårdare då.
Haha, roligt inlägg. Jag som varit med "från början" tycker att det körs för MYCKET för vinst! Jepp. Det var bättre förr. Vanliga frågan på Stallbacken då var; KÖR NI IDAG?

Propositionerna var BIBELN, man läste och kom t ex fram till att om två veckor fanns ett perfekt lopp på Hagmyren med högre prissumma.
Och vi som ska starta i helgen på Dannero i ett pisslopp. Klart man meddelade kusken att du får bli bäst TREA. Och givet att han körde in på en snygg oantastlig tredjeplats trots att han var favorit i loppet.

Förutom att kunna propparna så gällde det hela tiden att "ha poäng". Hade man en etta överst i raden som var på väg att försvinna så blev det full gas. Annars så kördes det "förståndigt". Spelarna var ofta med på noterna och kunde räkna ut om det var dags. Däremot inte när Allan Jonsson (med Hallsta hästarna) skulle göra julpengar på Bergsåker. Han hade en sagolik förmåga att alltid "lura" spelarna, dvs vinna när ingen anade det.

Jag kräks at all dj-a informationshysteri idag. Snart måste man veta vad hästen åt till frukost. Mycket är överdrivet. Vaddå "dra skorna"??. Inte givet att det blir nåt bättre då, visst händer det ibland men det händer lika mycket med andra utrustningsdetaljer.

Osten Lindstedt var på Solänget en gång och körde ett kallblod åt en amatör från Junsele. Efter värmning kom han in till stallet och skrek, dra av den här dj-a kråkan skorna annars kör jag inte. Bonden hade inget val. Osten vann och sänkte rekordet med 5 sekunder. Givetvis är detta ett extremt men ändå ett kul exempel. Ett av undantagen när bfro lönade sig

Tänk om Stryktipsfantasterna skulle vara lika tokiga som många travspelare. Viktigt att veta om vänsteryttern spelar med NYA SKOR??!! Centern
besökte krogen i går kväll. Målvakten är snuvig idag osv

amen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat