"Unique Julia gick jättebra sist och håller fin form. Bra spår. Bf ro Open eye hlag och spyderbike. Räknas med chans trots bra motstånd."
Borde bli sos och slut på henne med två lopp i kroppen.
Båth om sina chanser idag.
"Unique Findings: (Lopp 4) Har gjort allt rätt så här långt och tillhör helt klart den lovande skaran. Nu blir det första gången han får tävla bakifrån och dessutom är motståndet tuffare än tidigare. Min har dock så mycket fart i sig att han ändå ska räknas och jag blir inte förvånad om han dyker upp där framme. Inga ändringar, skor runt om.
Joy Ribb: (Lopp 9) Var inte som bäst senast och vi har kollat upp henne efteråt men inte hittat någon förklaring. I jobben känns hon i alla fall som vanligt men lite svårbedömd är hon. Skulle hon tävla på topp och få sitt lopp då är hon inte borta. Jag håller henne som en outsider och streckar man på ska hon med. Inga ändringar, barfota bak."
Gillade det jag såg av 10 i första avdelningen i senaste loppet. Så här säger Paw om sin häst.
"10 Jaanus Tooma va jag ruggigt imponerat av senast på Åby. Jag hade 12,9 sista 1100 och då körde jag en bit under 11 sista 500, i tredje utan rygg. Han är mycket bättre än raden och har dessutom lopp i kroppen nu. Jag tror på en liknande prestation och då tycker jag han ska räknas tidigt. Planen är barfotad och vanlig vagn."
Reijo om Defrag Am i V64-1. "Defrag am var fin i debuten. Bra läge imorn men tuffare emot. Skor vanlig vagn och stängt hlag. Räknas med chans."
Sjöströms pålle i V64-1 har ett lopp i kroppen nu. Så här säger han om D'Laina. "- Fin i årsdebuten även om placering uteblev. Allt väl efter och bör ha gått framåt med loppet i kroppen. Hon gör nog en bra insats här och borde dyka upp långt framme om hon kommer loss från sitt innerspår. Laina tävlar med skor runt om."
Witasp om Turbo Gothia i V64-2. "Jobbar starkt igen men har inte löpt upp till mina förväntningar. Läget är bra och vi smyger med invändigt. Med lite tur kan han vara bland de tre."
Sir Toby om Tarpon i V64-2. "Uppåt i träningen, borde vara långt framme."
Lindblom om Bannockburn i V64-2. "Mycket fin senast Toppchans."
Donna Lyjam i V64-3 är ju en jättefin häst i grunden som kvalade in till Derbystoet som tvåa bakom Evin Boko förra året. Oplacerad i finalen men hamnade lite knepigt på det också. Nu är det årsdebut och behöver säkert lopp i kroppen men ska bli kul att följa.
Kommer Nirvana Broline bort i V64-5 så är ju 7, 8, 10, 12, 13 kul på strecken. Walkyria Race och spurtstarka Feria De Mayo är givna om man inte spikar som sagt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Fidus (+5)
|