Spännande V4'a, helt klart!! Tankarna går i att satsa på favoritparad och flerbång eller fälla åtminstone någon av de största procentarna.
Avdelning 1:
Tror att det är formtopp på
Hvalstad Odin av raden att utläsa.
Andrahandaren
Prins Odin har mycket pengar insprunget men spår 9 lär ju grusa chanserna en hel del! Tiderna däremot är ju stor skillnad. Funkar det att komma iväg ordentligt så räknar jag med att
Prins Odin vinner det här.
Avdelning 2: Omero D'asolo får springa barfota nu och det blir ett stort plus! Förstahäst i min bok med spår 5 som duger fint också.
B.O.Ris fick ett halvkasst spår och läser man historiken så vinner han allt som oftast från spår 1 och är knackig från vida spår eller bakspår. Den kommer med i alla fall!
I övrigt tar jag med
Max Not Sand för barfotainfon och
Yankee Frecel som vann senast han sprang på Årjäng med samma skoinformation!
Avdelning 3: Det loppet jag är absolut mest kluven i!! Okej 58% på favoriten och säkert bästa hästen och så vidare bla bla bla...
Jag tänker inte missa hästarna 7,8,9 i alla fall.
Cessna SS är en bra häst i grunden. Visar sig sällan som först i mål men kapacitet finns garanterat.
Elsa F.M. Springer på sin balans som både funkar ibland och ibland inte. Kuskkvalitén i omgången är sisådär och Erik tillhör de vassaste här. Trots spår så är denne med.
Sembs Nephi som är en April-Maj-häst får skorna ryckta och efter något lopp i kroppen börjar hon kunna leverera i ett par lopp. Vad är det nu? Ett lopp i kroppen och diskad. Nu är det dags
Avdelning 4: Spik på
Kim Klipp tack vare spåret och hemmabana
Lycka till mina Sharpsvänner!!