Mitt bolagssystem. Trots alla varningar för förstaspår på Örebro startar mina två spikar därifrån.
1) 4,5,9,11 r3-2 (5 är en stark favorit - Mognus kan Örebro utan och innan. Stig H rapporterar bra form hos 9 och Björn varnar för 11. 4 hoppade i ett amatörlopp i årsdebuten men vann övertygande i förra starten och blir min skräll)
2) 2,3,4,5,9 r11-8 (lägsta klassen. Goop tror på favoriten 2, som spikförslag. Ulf O körde 5 vid vinsten senast och tippar den. Han kör själv 4, som Reijo meddelar är stallets bästa vinstchans. Jag väljer att gardera här)
3) 1 r3-7 (jag har tjatat om 1 som spik hela veckan. Nu är han favoritstreckad. Han utmanas om ledningen av också startsnabbe 4 - men Ulf är en förnuftig kusk och tar upp om han inte rår på 1 till första kurvan. Min rapportör skriker "spika 1" för en stund sedan)
4) 1,2,5,7,9,10,11 r8-4 (även här tror Goop på vinst med 2. Men jag garderar)
5) 2,3,10 r12-4 (dagens största streckfavorit 10 vinner sannolikt. Chansar dock på att 2 eller 3 rinner undan där framme på det korta upploppet)
6) 2 r3-5 (valde mellan att spika här eller i förra avdelningen. Det blir körning från start mellan 2,3,4 och 5. Stor fördel för 5 att 1 ströks. Om Mognus lyckas tror jag han släpper till 2. 4 utmanar nog inte stallkamraten 2, som bara startat 26 gånger med sex V75 vinster. Detta är ett stjärnämne, som utan skador tjänat flera miljoner. Nu är allt väl. SoS.
7) 3,7,9,10,12,13 r14-8 (sportsligt sett ett jättefint lopp. Favoriterna där bak är det frågetecken på. 12 gick inte att känna igen i finalen och var struken senast. 13 tränar bra men har inte startat sedan augusti. 10 var ämne till stjärna, som Bergh nu tror att han hittat nyckeln till. Bergh tippar vinst och siktar därefter på Copenhagen Cup. Veijos 9 kommer vi ihåg gjorde några fantomlopp förra året. 7 slog skentravande Al's Winnermede senast. 6 är bra. 3 är lika bra som hans kusk är usel, men det kan räcka ändå)
Kostar 1470:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|