Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-07, 19:00   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Washington Nationals - San Diego Padres [8/7]


Match: Washington Nationals - San Diego Padres
Spel: Washington Nationals ML (2.01 @ PinnacleSports) - 5 u.
Spelstopp: 01.00 - 100708

Match: Washington Nationals - San Diego Padres
Spel: Washington Nationals ML 1st 5 (1.943 @ PinnacleSports) - 5 u.
Spelstopp: 01.00 - 100708

Public sitter ansalange pa Padres (tungt) och jag tycker de inte ar ratt ute alls.

Nationals holl visserligen pa att tappa matchen inatt men man redde ut situationen genom Zimmermans HR i nionde (solo till 6-5 vinst). Washington ar visserligen endast 4-6 de senaste tio men nu ar man pa hemmaplan igen och dar har man visat att man har det dar lilla extra. Man slar .277 (kan jamforas med under .240 pa bortaplan) och man slapper aven betydligt farre runs hemma.

Padres har varit en positiv overaskning i ar men laget har egentligen bara ett stort namn, Adrian Gonzalez. Gonzalez leder HRs, BA och OPS for laget. Vad som ar intressant ar att Gonzalez inte har en enda hit mot J.D. Martin.

Martin ar alltsa dagens starter for hemmalaget. Med 3.38 ERA har han inte en vinst (0-4) och laget har inte vunnit nagon av hans starter (0-6). Men Martin ar en riktigt bra pitcher och runsupport kommer forr eller senare. Idag tror jag det hander. Mot Padres ar han 0-2 men med 1.93 ERA. Gor endast sin andra hemmamatch for sasongen (forsta blev det forlust efter 1 ER och 6 innings).

Mot honom staller Padres fram Jon Garland. 8-5 (10-7) med 3.24 ERA men fyra av dessa L's har kommit pa bortaplan. 1-1 mot Nationals med 3.60 ERA.

Lagens bullpens ar forhallandevis bra. Nationals kommer nog rensa lite i leden efter tre slappta i attonde igar men laget har 2.04 ERA de senaste 18 inningsen (kan jamforas med 4.86 for Padres). Formen favoriserar hemmalaget.

Pa det hela taget, Nationals bor inte vara underdogs hemma mot Padres. J.D. Martin fortjanar en vinst och det ar just run-produktion som Washington ar i en annan liga an Padres. Darfor tror jag vi kommer se en tidig ledning och i slutet vinst.

Just nu sitter 83% pa Padres vilket ar lojligt mycket for en favorit pa bortaplan. Att San Diego skulle vara 49-34 i borjan av juli kunde ingen forestalla sig och jag tror att deras siffror kommer vara betydligt samre efter sasongens slut.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat