Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-14, 02:35   #50
oggeb

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peozz Visa inlägg
Du ger alltså noisy face, copimade och Malkin 56% vinstchans ???
Så platon face, erik sting och erik har alltså max 44% vinstchans om vi räknar alla andra hästar i loppet som helt chanslösa och ger dem 0% vinstchans ???
Ja, jisses säger jag.....
Har nog blivit nån grogg för mycket ikväll kan jag ana.
Nu bedömer jag inte lika som honom men jag ligger inte speciellt mycket högre än 50% chans att Erik Sting, Erik & Platon Face vinner loppet. Finns alldeles för mycket osäkerhetsfaktorer för att dessa hästar tillsammans ska vara mordvinnare.

Platon Face förstår jag verkligen inte procenten på. Det är ett jävla skämt att han är spelad till 14-15%. Jag ger han på sin höjd 35% chans att ens hålla sig i trav. Erik, som inte ens känner hästen, bör ta sin livs lugnaste start och att Platon skulle vara 2 klasser bättre än 2,8,9 och bara svepa fältet köper jag inte. Ska man lyssna på snacket så är det en jävligt kapabel häst. Men i dagsläget så tror jag inte han vinner detta loppet oftare än 1/4 på sin höjd. Platon bedömer jag ha 10% vinstchans.

Erik Sting bedömer jag ha 35% chans att vinna om han når ledningen, vilket jag tror han gör.

Erik har för dåligt spår för att han ska vara en trolig vinnare. Skulle någon trycka upp tempot tillräckligt för att möra ner Erik Sting så tror jag att Erik har en bra chans. Problemet är att det inte bör finnas någon som är villig att göra jobbet i dödens på Erik Sting. 10%

Copimade är sjukt. Får minst rygg ledaren och har chans på ledningen. Från bägge positioner finns det bra chans att ta ner favoriten. Kriteriefinalist förra året. Väldigt undervärderad enligt mig. Värderar till 20-25% vinstchans.

Resten av fältet orkar jag inte chansbedöma i text.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat