Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-07, 23:07   #560
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WTA Budapest

Schnyder - Hercog 2 2,13 @ Pinnacle

Schnyder slog en bedrövlig och ineffektiv Kleybanova idag med 64 63, men den unga ryskan gav helt bort matchen genom att bränna breakchanser i nästan alla Schnyders serve-game och dessutom missa mängder av drömlägen. Schnyders insats var ordinär, en del fina stoppbollar och fina vinkelslag och bra förstaserve, men hon missar fortfarande mycket enkla slag från baslinjen.

Hon ställs idag mot Polona Hercog, den 19-åriga stortalangen från Slovakien. Hercog är trots sin unga ålder nästan komplett som spelare, och bemestrar alla delar på banan. Hon har en ruskigt hård förstaserve i upp mot 195 km/h, riktigt bra forehand, effektiv backhand-slice och rör sig riktigt bra, framförallt på gruset. Hercog har slagit många bra spelare redan i år på underlaget som Szavay, Safarova, Suarez Navarro och tagit set av Woznaicki och Venus Williams.

Med tanke på det svajiga spelet Schnyder visat upp i år, har jag väldigt svårt se henne som favorit på grus mot en spelare av Hercogs kaliber. Problemet hos Schnyder i år har varit hennes stora problem med stabiliteten och nu möter hon en riktigt bra defensiv-spelare, som är rena väggen på sitt bästa. Hon ska heller inte ha några problem med att Schnyder är leftie, hon har slagit både Kerber och Safarova i år som underdog i raka set, och bägge är lefties.

Medina Garrigues - Greta Arn 2-0 i set 2,10 @ Expekt

Garrigues är en av de mest utpräglade grusspelarna på touren, och är tränad enligt den gamla skolan, precis som italienskan Schiavone tex. Spanjorskan är rena väggen i defensiven, har ett bra fotarbete och kan mixa upp spelet riktigt effektivt. Garrigues saknar vapen i tungt grundspel och serve, men på gruset kompenserar hon det bra med ovanstående egenskaper. Arn har en bra förstaserve, men annars tycker jag inte hon har mycket till styrkor. Hon blandar sitt spel ganska mycket mellan offensiv och defensiv, men gör oavsett alldeles för mycket misstag för att kunna ha en realistisk möjlighet mot Garrigues från baslinjen tycker jag. Arns enda möjlighet är väl att få riktigt god utdelning på förstaserven och ha riktigt bra procent där, men oavsett är Garrigues en bra returnerare. 2,10 är högre än jag väntat mig på raka set för Garrigues här, och menar denna är spelbar ner till runt 1,8 i alla fall.

Zahlavova - Safarova 1 3,25 @ pinnacle

En ren tjeckisk duell här, där jag egentligen gillar Safarova mycket mer, och hon är en mycket bättre spelare i form, på snabbare underlag framförallt. Men jag är inte imponerad av Safarova hitills, hon gör mycket enkla unforced och ser inte helt ut att vara i form. Safarovas sämsta underlag är också gruset normalt.

Två kontraster i spelstil möts här där Safarovas tunga baslinjespel och hårda serve möter Zahlavovas variationsrika defensiva spel, med mycket slicade slag, stoppbollar och volleyspel.

Zahlavova slog ut Vesnina och Hantuchova i Wimbledon, och hotade sedan självaste Sharapova som sedan åkte i 4e rundan i den moraliska finalen mot Serena Williams. Jag tror helt klart hon kan slå Safarova om inte hennes spel stämmer fullt ut. Spelbar över 3 i alla fall.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-07-09 klockan 05:24.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat