Tack Helge.
Rätt många som verkar hylla sporten också tycker jag.
Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag.
Är själv usel på att spela, förutom på amerikansk fotboll, lite otippat.
Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt.
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.
Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor.
Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor.
Senast redigerad av OskarSvanberg den 2016-05-17 klockan 23:48.
|