Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.
|
Sporten är självklart mer än bara spelet.
Kruxet är bara att man måste se spelet för vad det är för att ha en sportslig chans att gå lyckosam ur striden ( ja, spelet är en strid spelare emellan ). Och hela den här sajten går ut på att försöka vara de "vassa" spelarna. Men vad är då en "Sharp" spelare? Hur konstigt det än kan låta så är det inte den har rätt flest gånger. Det är den som vinner mest. Och för att lyckas med det måste man sluta jaga vinnare och istället jaga värde.
Det tragiska i sammanhanget tyvärr är att de flesta spelare inte förstår att de inte ska skylla misslyckade spel på några andra än sig själva.
Ett av få undantag från ovanstående är om korrekt objektiv information inte har hanterats på ett så rättvist sätt som möjligt.
Både aktiva och funktionärer får tyvärr alldeles för mycket skit helt i onödan och oftast för helt fel saker.
Att det gnisslar så mycket som det gör beror dock inte enbart på spelarna.
Jag har föreslagit att "liten spelskola för travtränare" borde ingå i tränarutbildningen och även vara obligatorisk fortbildning för befintliga tränare. Det behöver inte vara mer avancerat än vad som hinns med på ett 1- eller 2-dagars seminarium. Jag tror att om tränarna i allmänhet lyfter blicken några millimeter över sin älskade sport så skulle vi kunna ha avsevärt färre dåliga förlorare som trakasserar aktiva i onödan.
Av vad man kan läsa här och på Twitter så kan man konstatera att du Oskar, är ett föredöme.