Citat:
Ursprungligen postat av legolasse
Många stora favoriter men det räcker med att en eller två faller så brukar ändå utdelningen sticka iväg så kan bli bra betalt ändå om man garderar i rätt lopp.
Bästa spikarna:
1. Usain Henna. Det mesta är sagt här i och med att den sympatiske tränaren/kusken frikostigt delar med sig av sina tankar kring loppet. Det gäller bara att analysera motståndet och i mina ögon är det ingen häst som kan tävla mot Usain Henna i toppform. Klar spik
2. Bartender In. Toppform och motståndet är ljummet. Dernier Viking i sitt esse kanske hade vart något att bita i men nu ser det upplagt ut för Lill-Unter.
3. Research. Äntligen har hästen hittat tillbaka till den form den hade när den vann åkandes med halva upploppet i några starter. Valeur har många förespråkare men tror inte den har något att komma med mot Research i toppform. Som jag ser det är det bara kusken emot men Stall Walmann går bra nu och Haugstad har fått några vinster på kontot den sista tiden. Självförtroendet är nog på topp vilket brukar göra att kuskarna tar de rätta besluten i loppen.
Favoriter att fälla:
Wild honey: Örjan tog upp senast och då kom galoppen. Ingen risk för samma misstag men jag är inte helt övertygad att det fanns massor kvar när galoppen kom. Som jättefavorit och osynad tycker jag att det är läge att gå emot även om det är lättare motstånd denna gång.
Marta Chip: Wallin gasar och kör för spets? Får svar av Faye Bros och då är favoriten i fara. Faye Bros tänkbar chansspik om inte
|
Kör på den första tanken. UH, BI och R blir spikarna!