Nja.
Kanske.
Han är så svårbedömd.
Han lever ju i sin egen värld.
Kommer ni ihåg förra våren då han gjorde ett heroiskt lopp men fick ge sig mot Saveur? Då kunde jag inte köra 19 i provstarten för att han rullade och for.
Men han har varit ruskigt fin emellanåt i provstarten.
Ni såg kanske att han kan vara lite svårkörd.
Felade i första provstarten. Det var för att jag vred huvudet och hälsade på måldomaren, gjorde provstarten samtidigt som defilering. När de är lite loja måste det vara fullt fokus.
Spalato:
Javisst är han bäst över längre distanser, var det jag flaggade för innan. Han blir mer sårbar. Är särskilt så nu när han möter så snabba hästar. Jag tryckte till i 08-tempo på bortre lång. Men Nato var ju så snuskigt i ordning att han bara joggade i det läget.
Att du inte fick svar om barfota är helt enkelt att det absolut optimala är utan plast. Men att han vann på 12,7 2640 från dödens på åby förra året på det viset. Så jag tycker inte att det är nåt att skylla på.
Men framförallt, hyllas den som hyllas bör, Nato var i ett strålande skick.
Joggade bredvid honom när Fredrik värmde, och han såg så lycklig ut över att få komma ut och springa så både jag och Fredrik bara skrattade. Hästen var i ordning. Osäker om jag kunnat plocka honom hur perfekt upplägg vi än fått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: spalato (+20), Billman (+20), SH (+20)
|