Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-19, 12:59   #152
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, det du skriver stämmer till stor del men det stämmer inte med hur du brukar spela V86 väl ? Kollade snabbt. Hittade inte ditt system igår men förra onsdagen hade du lagt ut din V86a. Då spelade du så här:

1. Trehästarlås på de tre mest spelade.
2. Tvåhästarslås på de överlägset mest spelade
3. A häst på megafavoriten. B häst på de två som hade mest insatser i övrigt
4. A häst på storfavoriten. B hästar de två andra som var mycket spelade + på två skrällar
5. Spik på megafavoriten
6. Spik på megafavoriten
7. A häst på en av de tre hårt spelade i loppet. Många B hästar (8 st) Du hade därmed med de 9 mest spelade men det fanns viss potential till en småskräll även om detta var ett lopp som de flesta garderade.
8. A häst på favoriten. Många b hästar. Några var lite spelade men även i detta lopp var insatserna spridda.

Var finns potentialen till bra utdelning på det systemet ? Spik på två jättefavoriter. De matematiska låsen i avd 1 och två bara på de mest spelade. Av dina 4 A hästar var tre favoriter och den fjärde en av de mycket spelade i loppet. Med maxflyt hade inte 8 rätt gett ens i närheten vad utdelningen blev igår.
Nu ska vi ju vara lite realistiska här och förstå de verkliga förutsättningarna.

1) Andrahandsfavoriten vann i en på förhand mycket favoritbetonad V86:a. Helt rätt att göra sparlopp här.
2) Andrahandsfavoriten vann, och här var favoriten streckad på hela 52 % medan andrahandaren var streckad på 18 % - en god investering med två streck med andra ord.
3) Andrahandsfavoriten vann och de tre mest streckade var etta, tvåa och trea. Rätt tänkt av mig.
4) Favoriten vann. Rätt U-häst.
5) Min spik Global Revenge torskade. Borde enligt mig ha vunnit men kördes inte i tid och fick för långt fram. Men här valde jag fel.
6) Nuncio vann, idiotiskt att gardera en sådan klar vinnare. Rätt av mig igen.
7) Favoriten vann, jag försökte fälla den i ett av denna extremt lätta omgångs lite svårare lopp.
8) Omgångens enda skräll, så jag var helt rätt ute som försökte få in en rensare här.

Det här är också något som vi har skrivit om med varandra i åratal och jag förklarar igen: Man kan inte tro att alla omgångar är likadana, utan som spelare så analyserar man omgången och spelar efter hur den ser ut, alternativt avstår spel. Du kan inte jämföra med hur någon (jag) spelar när det är en extremt lätt omgång, med en mellanomgång eller en på förhand svår omgång. Jag förstår dock att du fiskar efter att påvisa din tes genom denna faktiskt ganska dåliga jämförelse, där jag gjorde rätt bedömning av omgången och spelade därefter. Eftersom jag lirar reducerade system så att jag får in fler åttor ju fler U-hästar jag sätter (under förutsättning att det sitter), så var detta helt rätt upplägg denna omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+20)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat