Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-19, 13:37   #155
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu ska vi ju vara lite realistiska här och förstå de verkliga förutsättningarna.

1) Andrahandsfavoriten vann i en på förhand mycket favoritbetonad V86:a. Helt rätt att göra sparlopp här.
2) Andrahandsfavoriten vann, och här var favoriten streckad på hela 52 % medan andrahandaren var streckad på 18 % - en god investering med två streck med andra ord.
3) Andrahandsfavoriten vann och de tre mest streckade var etta, tvåa och trea. Rätt tänkt av mig.
4) Favoriten vann. Rätt U-häst.
5) Min spik Global Revenge torskade. Borde enligt mig ha vunnit men kördes inte i tid och fick för långt fram. Men här valde jag fel.
6) Nuncio vann, idiotiskt att gardera en sådan klar vinnare. Rätt av mig igen.
7) Favoriten vann, jag försökte fälla den i ett av denna extremt lätta omgångs lite svårare lopp.
8) Omgångens enda skräll, så jag var helt rätt ute som försökte få in en rensare här.

Det här är också något som vi har skrivit om med varandra i åratal och jag förklarar igen: Man kan inte tro att alla omgångar är likadana, utan som spelare så analyserar man omgången och spelar efter hur den ser ut, alternativt avstår spel. Du kan inte jämföra med hur någon (jag) spelar när det är en extremt lätt omgång, med en mellanomgång eller en på förhand svår omgång. Jag förstår dock att du fiskar efter att påvisa din tes genom denna faktiskt ganska dåliga jämförelse, där jag gjorde rätt bedömning av omgången och spelade därefter. Eftersom jag lirar reducerade system så att jag får in fler åttor ju fler U-hästar jag sätter (under förutsättning att det sitter), så var detta helt rätt upplägg denna omgång.
Tja. Jag håller inte riktigt med. Du missade väl ett lopp om jag ser rätt + kraven vad gällde antal A hästar. Om du inte gjort det

1. Hade din andra spik vunnit så hade de 23 tkr som 8 rätt gav minskat till max 3-4 tkr.

2. Hade en av dina A hästar som föll i avd 3 och 8 vunnit så hade utdelningen rasat ytterligare till max 1000 kr på 8 rätt. Och sen skriver du att i avdelning 7 försökte du fälla favoriten i ett svårt lopp, men sanningen är ju att din a häst där inte var så mycket mindre spelad (favoriten hade 22 procent av insatserna och din a häst hade 15 procent). Det hade således inte gjort så stor skillnad på utdelningen.

Sammanfattningsvis hade du om din andra favoritspik vunnit och a hästen i avd 7 också vunnit kunnat få kanske runt 5000 kr för 8 rätt. Hade din favoritspik vunnit och du satt a hästen i avd 3 hade det blivit mindre än 5000 kr på 8 rätt. Hade din a häst i sista som var favorit varit den av dina andra två a hästar som krävdes vunnit så hade det kanske blivit en tusenlapp på åtta rätt.

Jag vet inte om man ska kalla det ett bra V86 system med tanke på att risken är så oändligt mycket större att man missar ett eller flera lopp. Att då ha ett system med så dålig potential kan väl aldrig bli lönsamt i längden, eller ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat