Citat:
Ursprungligen postat av olle
Tja. Jag håller inte riktigt med. Du missade väl ett lopp om jag ser rätt + kraven vad gällde antal A hästar. Om du inte gjort det
1. Hade din andra spik vunnit så hade de 23 tkr som 8 rätt gav minskat till max 3-4 tkr.
2. Hade en av dina A hästar som föll i avd 3 och 8 vunnit så hade utdelningen rasat ytterligare till max 1000 kr på 8 rätt. Och sen skriver du att i avdelning 7 försökte du fälla favoriten i ett svårt lopp, men sanningen är ju att din a häst där inte var så mycket mindre spelad (favoriten hade 22 procent av insatserna och din a häst hade 15 procent). Det hade således inte gjort så stor skillnad på utdelningen.
Sammanfattningsvis hade du om din andra favoritspik vunnit och a hästen i avd 7 också vunnit kunnat få kanske runt 5000 kr för 8 rätt. Hade din favoritspik vunnit och du satt a hästen i avd 3 hade det blivit mindre än 5000 kr på 8 rätt. Hade din a häst i sista som var favorit varit den av dina andra två a hästar som krävdes vunnit så hade det kanske blivit en tusenlapp på åtta rätt.
Jag vet inte om man ska kalla det ett bra V86 system med tanke på att risken är så oändligt mycket större att man missar ett eller flera lopp. Att då ha ett system med så dålig potential kan väl aldrig bli lönsamt i längden, eller ?
|
Naturligtvis är det så att om jag hade fått maxutdelning på mitt system så hade det givit en rätt bra slant. Men det var som sagt en favoritbetonad omgång på förhand och så blev det också. Jag koncentrerar mig på V75 och V86 och spelar inte så mycket annat för närvarande och det krävs inte mycket för att värdet ska gå upp. Och återigen: man spelar inte likadant varje gång, utan man ska spela efter hur omgången ser ut att bli.