Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-19, 14:33   #161
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
V86 är ett helt fantastiskt spel. Men inte om budgeten ligger under 500 kr.

Din "ranking" av spelformerna stämmer exakt med min uppfattning om vad som är "bra spelformer" med lite mer begränsade insatser. "Kruxet" är att man oftast inte "vinner stort" på V4/V5. Men det gör man inte på V86/V75 heller med små insatser utan så mycket tur att man knappt förstår det själv, precis som olle redan förklarat.

( Det som känns som skicklighet i efterhand är oftast mer tur än de flesta ens kunde drömma om. )
Sen är ju det där med att "vinna stort" något som skiljer sig åt mellan olika spelare.

Om Rune Andersson lämnar in en V75a som ger 100 tusen i nettovinst är det knappast något han firar eller ens bli särskilt glad för medan merparten av spelarna skulle se 100 tusen som en fantastisk vinst. Något som de flesta spelare aldrig ens är i närheten att få uppleva att vinna.

Själv har jag på gamla dagar nog blivit mer realist. Jag kommer aldrig med de insatser jag är beredd att satsa vinna några jättevinster. Jag tror inte som shooter att genvägen till storvinsterna för småspelarna finns på den allra svåraste spelformen av dom alla (V86).

Spelar heller inte så mycket längre. Under vintern nästan ingenting och nu på sommarhalvåret läser jag kanske på och spelar två dagar i veckan. Spelavdragen hos atg är för stora och skickligheten hos spelarna hos atg för hög för att det ska kännas meningsfullt att läsa på och spela till det mesta. Det är sporten som känns intressantare än spelet för mig numera. Att kolla på trav utan spel när det inte handlar om breddlopp och andra skräpomgångar är väldigt trevligt när man dessutom numera kan göra det via streaming till en stor tv. Majoriteten av de som kollar på trav gör det ju till minst 95 procent bara för spelet.

V4 är nog det streckspel som tilltalar mig mest. Där kan man för 2-300 kr få till riktigt slagkraftiga system ibland. Det går inte på V86 utan att chansa å det grövsta. Man kan i alla fall vinna en rätt rejäl slant med lite flyt även på betydligt enklare streckspel som just V4.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat