Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-21, 00:56   #93
Spiritus

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....
Nimbus C.D. var ju riktigt lovande som treåring, och tillhörde en av favoriterna i kriteriefinalen. Sedan visade han inte mycket förrän i fjol, men vad var det, som sagt? Han fick bluffa hem några spetsvinster som dunderfavorit i Silver. Sedan rånade Örjan övriga på Jubileumspokalen också. Den enda prestationen som var riktigt imponerande, i mina ögon, var när han susade hem gulddebuten från bakspår på Bollnäs i september. Men annars var det svårt att förstå de som gastade om att han skulle vinna Elitloppet i år.

Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat