Citat:
Ursprungligen postat av SO
Tja, du kan ju få höra mina tankar. Men dom är personliga i ärendet eftersom jag var på Bergsåker den 21 april. Då vann Håkan Skoglund nämligen ett lopp och i segerintervjun berättade han att i morgon startar jag Art Nökkve i Umeå och är ganska segerviss. Hästen hade känts jättebra i träning och nu skulle det bli barfota.
Och som han vann! Låg i mitten men körde fram till dödens efter 7-800 meter Ganska okörd om man får säga så. Tid 26.7. Du kan ju se loppet i efterhand. Vann med 7 längder. Björs Viking (!) favoriten, med Ohlsson, kunde inte hänga med 6oo kvar då det gick ganska fort och slog på en galopp.
Spik på allt dvs V4 och V64 och tungt vinnarspel så det blev en god dag. Stod länge i ca 3.5 ggr men sjönk till 2.63 på slutet tyvärr. Det var flera som var på Bergsåker tydligen.
Så jag spikar nu på V75, inbillar mig att Håkan kan köra en låg 25;a, kanske ännu bättre till och med, om det inte strular för mycket på vägen trots att det finns en massa hyfsade hästar med i fältet. På Bergsåker i går pratades det en hel del om hästen och det antyddes att Håkan var väldigt positiv. Möjligt att Björs Viking kan utmana eftersom det vankas tydligen skoryck på den fronten. Men jag har tagit ställning trots att Håkan inte vunnit på V75 sedan 2006. Men han har 1100 segrar innanför västen och är väldigt rutinerad på kallblod
|
Apropå Björs Viking - så här skriver Travronden:
"Båda gångerna som ÖK kört tidigare har det slutat med galopp".
Ni såg kanske själva nyss vad som hände...