Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Ja, jag ser framför mig hur man under en tävlingsdag skulle kunna ha åtskilliga fler spel än man har nu. Tänk att få öppna upp en V86-omgång och finna 200-250 olika spel att välja och vraka mellan. En del kanske av lite kuriös art, andra för den som analyserat på både djupet och tvären.
Jag tror rent av att det finns utrymme för en del totalisatorspel och poolspel med rörliga odds/utdelningar.
|
Unibet hade ju sitt travnet live racing under några år. Det blev väl ingen direkt hit. Det var ju väldigt små spelpooler och därmed odds som rörde sig så mycket att atgs v/p spel närmast kändes som fasta odds i jämförelse. Men det var rätt kul att man med ett 50 kr spel kunde förändra oddsen rejält och med lite taktik gick det ibland att få riktiga fyndodds.
Nyckeln till att lyckas med totalisatorspel och poolspel är att det måste bli mer än 1000 kr i omsättning som inte var ovanligt när Unibets travnet live racing var igång för att det ska fungera.
Breddtravet hos atg är väl ett exempel på att poolerna även hos atg kan vara för små. Haft det på någon förmiddag. Det räcker ju i princip att experten i atg live säger att "15 ggr på nr 7 känns spelvärt" 2 min innan start för att oddset ska sjunka till 3-4 ggr.