Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Nej tack.
Enloppsspelen lider redan idag av utspädning. Eller ska man kanske kalla det kannibalisering?
Om det ska tillkomma fler "enkla spelformer" så bör de inte vara poolspel.
Antingen fasta odds med ATG som bookmaker eller varför inte en ATG-administrerad spelbörs för 2- eller 3-vägsspel ( h2h eller h3h ).
Men ännu fler poolspel med förmodat låg omsättning per spel är inget jag vill se.
Högvinstspel som "snövit" är en helt annan 5a ( eller 7a!?  ). Men då handlar det såklart om ett enda utvalt lopp.
|
Jag tror man kan göra en del skojjigt för att skapa egna varumärken. Jag vet inte vad spelutredningen kommer att landa i, men ALLA stora spel är ju idag (c) ATG AB. Spelbolagen har heller inte lagt särskilt mycket möda på att försöka profilera sig med några egna spel utom H2H där de jobbar med fasta odds, och där man tvingas hålla sig till deras uppsatta spel. Tänk om jag ändå kunde få plocka ut två eller tre valfria hästar och få odds på det?
Streckspel med helt andra lopp än ATG, mer kuriösa spel som vem som kör/tränar in mest pengar under en tävlingsdag eller vilket lopp som har den största segermarginalen.
Raketodds med väldigt lågt spelavdrag är något annat de borde fundera över för att konkurrera med ATG:s streckspel.
Kika på hur det ser ut under en fotbollsmatch, folk VILL spela på allt som rör sig, och då kan vi väl ordna det?