Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-25, 05:34   #52
Juret
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Fast vad säger detta egentligen? Han skulle mycket väl kunna ha ett par riktiga högoddsare (typ 100x) som missat men pumpat upp medeloddset kraftigt. Högoddsare med bråkdelen av medelinsatsen i insats påverkar inte ROIen i någon större omfattning men kan alltså påverka medeloddset ganska så mycket.

Jag begriper att det inte går att göra mer än en grov uppskattning och att han bad dig om att göra beräkningen på den datan, men att göra en sådan grov uppskattning utifrån medelodds på ett så litet sample måste vara relativt meningslöst.

Jag har sheets på över 1k spel som ändå skulle vara helt onödiga att analysera på detta vis då både odds och insatser varierar kraftigt, mycket på grund av limiteringar och att jag givetvis inte spelar lika mycket på något som står i 50x och något som står i 2x. En del av spelen är surebets och en del samma spel bokfört på olika sidor till olika odds.

Ett sheet som är perfekt för din analys är maddmax sheet "14V" https://www.sharps.se/spreadsheet/25794, jag kan spontant inte komma på ett sheet med ett tightare oddsintervall.
Helt rätt, oddsen på samtliga spel måste vara nära snittoddset för att det inte ska vara missvisande, för ytterligare ett antagande i uträkningen är ju att träffprocenten är densamma för varje spel.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat