Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-25, 15:14   #50
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Förklara gärna problemet för mej och aktören behöver inte heta ATG.
Mitt perspektiv är bara "Olles", önskan om ett fast odds i spelögonblicket.

Mvh Uffe
Om aktören heter något annat än ATG så är problemet ett helt annat och mycket, mycket mindre.

Riskhantering innebär bl.a. att vem som helst inte får spela, och absolut inte valfri summa på utsatta odds.

Grejen med ATG vs "vana bookmakers" är att de övriga spelbolagen inte har i närheten av så många kunder som vill spela på trav som ATG.

Redan idag så är deras säkerhetsavdelning oftast deras största säkerhetsrisk enligt mig och att lägga på dem bookmaker-säkerhetsansvar vore mer än dåraktigt. Med totalisator är det ( ska det vara! ) omöjligt för arrangören att göra några större förluster på det omsatta spelet. ( Självklart går det att göra felinvesteringar och ändå göra förluster osv )

Så visst, fasta odds vill man såklart få om man kan. Gäller även mig. Men ATG är inte företaget att leverera detta. För det är inte "barra".

Edit: Det finns ju en möjlig invändning såklart eftersom andra spelbolag "klarar av det". Svaret på det är att de redan har en färdig organisation för riskhanteringen samt att det finns en skillnad i skala om är ENORM. Spel på trav hos utlandsbolagen är en bråkdel av det som spelas på trav genom ATG.

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-05-25 klockan 15:16.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat