Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-25, 23:19   #50
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1800
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Håller inte med om att det är nästan lika iskallt. Det är en väldigt stor skillnad på svårighetsgrad med 4 lopp kontra 1. Avkastningsmöjligheten ökar givetvis med svårighetsgraden och därmed också potentialen i spelet.

Hela min kommentar baserar sig på att någon tyckte lördagens V4 var iskall pga det få antal hästar. V4-loppen innehåller 7x7x7x12 hästar med ett lopp för 4-åriga ston som avslutning.
Även om jag också helst ser fulla lopp i streckspelen så tycker jag inte man kan dissa ett spel enbart på antalet hästar. Det huvudsakliga måste ändå vara hur den enskilde spelaren bedömer omgången, vilken potential den har. För lätt, för svår, streckvärda hästar, överstreckade hästar mm. Det avgör. Inte antalet hästar.
För flerpotts-spelen är det annorlunda. Ser det för enkelt ut med risk för utebliven utdelning på lägsta potten, ja då blir ju spelavdraget enormt och spelvärdet går ner drastiskt.
Absolut har du flera poänger i ditt resonemang.

Jag var lite insnöad på bra eller dåligt för omsättningen ( och därmed spelbolaget ATG ).

Omsättningen blir garanterad lägre med 7x7x7x12 eftersom högutdelningspotentialen minskar och de flesta drar sig för att lämna in större raka system.

Hur som helst ska vi vara GLADA att det är 7x7x7x12 och inte 6x6x6x12 som man hade långt framskridna planer på att köra med.