Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-26, 17:14   #158
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
http://www.travnet.se/blog/2016/05/2...an-en-skandal/

Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande.
"– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang."

Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är.
Rullade igenom Papagayos starter för året för att se om det fanns något fog för norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik. Ser inget i det som gör den till en möjlig vinnare i något Elitlopps, chanslös att vinna ett försök till och med som jag ser det. Att han inte kunde knäppa Allaballakaitoz från dödens trots att Ulf sände fram med perfekt tajming må skyllas på ringrost (någon annan ursäkt finns för övrigt inte). Att han inte kunde hålla Saveur bakom sig och knappt ens Venkatesh finns det väl ingen riktigt bra ursäkt för. I tredje gjorde han väl sin bästa start, och visst fick han ett styggt första halvvarv i tredjespår. Men han vann position också. Skulle allt ha varit lite närmare de första i mål. Seg bakom bilen är han också.

Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret.

På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett.

Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat