Citat:
Ursprungligen postat av Lobo
Ett bra inlägg förutom det där med norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik.
Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med.
|
Som flagghästar kan chanslösa hästar från främst grannländerna komma med rätt ofta. Skulle följa normen väl om de bjöd in Papagayo på det.
Någonstans är det slut på inbjudningar. Skulle gärna se att de körde tre försök faktiskt där topp 3 går vidare förutom trean med sämsta försökstiden. Saveaur vore jätteintressant att ha med i loppet men det har väl aldrig varit på kartan från stallets sida ens?
Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart!
Propulsion vinner Elitloppet i år med Adielsson förresten efter en mäktig spurt från kön, kom ihåg var ni hörde det först!