Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-08, 22:45   #1
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

9/7 VM U17 Kvartsfinaler

9/7, VM U.17, kvartsfinal, 19.00
Litauen-Tyskland
Litauen-1.5, 1.83 (paddypower)
5u

Slutresultat: 73-61

Fiba World Championship U.17 har spelats den senaste veckan, och vi är nu framme till kvartsfinalerna. Litauen slutade som tvåa i sin grupp, efter övermäktiga USA. Tyskland slutade på en 3:e plats efter Polen och Canada.

Litauen vann 4 matcher och förlorade 1 match (mot USA):

Lithuania 85 - 72 China
USA 102 - 66 Lithuania
Lithuania 97 - 77 Egypt
Serbia 71 - 74 Lithuania
Lithuania 74 - 71 Argentina

Som synes förlorade man -liksom alla andra lag i gruppen- stort mot USA. Däremot vann man ngt överraskande mot Serbien. I sista matchen behövde man inte vinna -man var redan vidare till kvartsfinal- däremot behövde Argentina vinna för att gå vidare, ändå visade man styrka och vann.

Tyskland vann 3 matcher och förlorade 2 i sin grupp:

Germany 69 - 68 Canada
Spain 64 - 74 Germany
Germany 33 - 79 Poland
Australia 62 - 58 Germany
Germany 78 - 68 Korea

Den enda matchen som man imponerade ngt (som jag ser det) var i öppningsmatchen mot Canada som har ett rätt bra lag. Man vann mot Spanien i match två, men Spanien har å andra sidan floppat rejält i detta VM. Man förlorade stort mot Polen, som förvisso har överraskat och gjort det riktigt bra hittills. Man förlorade mot Australien som inte har imponerat ngt särskilt, och vann slutligen mot Korea, ngt alla lag i Tysklands grupp har gjort, och det med större siffror än de 10p som Tyskland vann mot Korea.

Som jag ser det spelade Litauen i en mkt tuffare grupp än Tyskland där man har vunnit över lag som jag ser som bättre än det tyska laget (Serbien och Kina). Tyskarna har haft en klart lättare resa då Spanien underpresterade totalt, det enda som har imponerat på mig var som sagt öppningsmatchen mot Canada.

Tyskland har förvisso hemmaplan (U. 17 VM går i Hamburg), men jag tror att Litauen kommer att bli för svåra för tyskarna och spelar därför Litauen-1.5.

Senast redigerad av Gb den 2010-07-09 klockan 20:48.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat