Lite tankar efter helgen...
Hoppas dom tog doping test på RATU ROYALE i lopp 5, man får ju minst sagt lite mika myllylä vibbar efter en sådan insatts, sen är man väl också lite bitter att spelen sket sig i detta löp. Om hästen är ren så var det ju en sinnesjuk prestation.
Blev en hel rokad på systemet med spik på DIVA DU MOUCHEL, UN MEC D'HERIPRE och
ROYAL FIGHTER. Ohlson/Nieves fintade up spelarna på läktaren i avd 1 (att man aldrig lär sig att inte lyssna på värmningar och kuskar). ROYAL FIGHTER var vek i försöket även om tillman gasade för hårt från start (Inget ont om Tillman hon är helt fantastiskt för travet men tänk att få en top 5 kusk på den kusen, då hade den varit topp 3 i elitloppet tror jag), trodde den skulle bita ifrån mycke bättre, knäckt skalle på den hästen nu?
Skönt att få 17ggr pengarna hos bet 365 på UN MEC D'HERIPRE! Var ju garanti prepare på Nuncio, Örjan hade vunnit enklet om han velat men smart-gubben visste vilken stor pay out som väntade om snällt kört.
Sen får man väl inse fakta att de finska kallbloden är bäst och at jänkarna bara var bäst i avd 7 (men stackars pinkman mår väl sådärr nu, nä faan hästarna ska få morötter inte piska, höj böterna rejält för drivning!!!!) trots att man satt med utgång på en iskall takter med French Laundry...
I min bok var Nuncio Stenklar i finalen, att få 3.3 hos Unibet var sjukt bra men sen landar kollektivet den på 3.10 till min stora förvåning, enda förklaringen är solvallas bira kombinerat med bakspårsromantiker. När Örjan tar lugn dödens och börjar titta bakåt på bortre lång vet man ju hur det brukar sluta, han kör ju galet snyggt mot åke såhärr i efterhand (kanske på förhand i Örjans bok).
Vore intreesant att veta hur många % Örjan fick för vinsten. minst 15 tror jag. Om melander hade kört så hade Åke svanstedt vunnit Elitloppet alla dagar i veckan den saken är säker.
Trots godkända insattser så trodde jag att Oasis bi och Propulsion skulle prestera bättre. Tror båda dessa hästar går frammåt med dessa lopp och borde finnas bra spelvärde där framöver.
Jag tror många kuskar fick körorder av ägarna i finalen att ta det lugnt (allt var upplagt för nuncio och ägarna till dessa hästar skiter i om de kommer 2a), garanterat Goop iaf (den hästen borde väl vara tuff nog att ta dödens men de vill inste spräcka skallen på den att bli nermald av nucnio så bättre söka rygg...)
Sen lär nog Verbeeck lära sig till nästa gång att Elitloppet är 2 heat och inte final direkt, Melander satt väl bara o mös när fransmannen tömde hästen i försöket.
Vann stort hos Bet365 i helgen men backade rejält hos Unibet och Racebets, summa summarum helt ok och några lusentappar plus tack vare vinnarspelen. Hoppas någon såg min rek om 25 ggr på TIMOKO i försöket hos racebets. Polaren lirade (var bara för nya kunder dessvärre) och sen återinvesterade han hela skiten nästan på Nuncio i finalen, 15k pluss gick han så nu får han stå för notan ikväll:-)
Avslutningsvis vill jag höja en sympatiskål för Johny Takter! Profiler som dessa behöver vi och att han blandar helt galet bra styrningar med sina panik attacker från dödens får vi lära oss att leva med. Han kör sitt eget race och om fler än honom hade resonerat på detta vis så hade travet blivit 200% roligare. Takter, deppa inte ihop, du är travets Elvis Presley och likt Elvis så chamar du upp damerna (stona) första gången ni ses :-)!
Nu firar vi Nuncio, Kung Örjan (världens bästa kusk) och Melander (Även om det tar emot efter alla hans stallkörningar på valla)!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|