Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-30, 17:10   #1460
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57195
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Sannolikheten rent statistiskt att sätta sju rätt är runt 1 på fyra miljoner om 12 hästar startar. (I ett 15 hästarsfält skulle det bli 1 på 32 miljoner, är en struken så vi har 11 startande blir sannolikheten 1 på 1,66 miljoner).

Jag begriper också att det är till för "nya" spelare, och med ett spelavdrag på 35% är det bättre för spelaren än Keno, Lotto, Triss, Måltipset och liknande produkter.

Men i övrigt är det ett rätt så sunkigt spel. Det undergräver djurskyddet när kuskarna skall börja driva för matlappar. Det är inte särskilt hög spelsäkerhet i ett spel som handlar om vem som skall vackla i mål som femma, sexa, sjua eller oplacerad. Man lägger in det mitt i V75 som redan har snuskigt mycket pengar i omsättning i förhållande till prispengarna som delas ut. Nu blir det plötsligt ännu mer intressant med otillbörlig påverkan av spelet.

Spelet är konstruerat för jackpot där rätt stora summor kommer hållas inne varje vecka. Redan där muttrar jag.

Med så många vinstgrupper är det väldigt tveksamt om det någon enda gång finns något spelvärde i att sätta rätt rad i förhållande till svårighetsgraden. Det skall väl möjligen vara om jackpotten blivit riktigt fet, men med så hög varians som det här spelet har och med tanke på hur sällan det avgörs är det inget att spela på ändå.

En sak till. Det kommer ta lång tid innan hela resultatet är klart. Många målfoton och löpningsfilmer som skall granskas. Risken för död löpning om någon placering är rätt så stor. Strukna hästar kan orsaka en reservbonanza som få spelare begriper, eller skall det bli återbetalning då?
Dom som ger sig på detta spel får väl då tänka positivt. Det måste vara större sannolikhet att få 7 rätt på detta till stora delar rena turspel än att sätta på 7 rätt på V75 och samtidigt få in rätt boostnummer som ju också då är ren tur.

Det är en rätt stor kontrast mellan dessa spel och tanken att man ska kunna vinna enorma pengar och V64 med tre vinstpooler där väl tanken mest är att så många som möjligt ska få vinna något.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat