Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-30, 17:57   #9
KalleKlut
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Dagens bästa värde:

Jag funderar skarpt på att chansspika i första avdelningen...

5 Barca - 7% är ett riktigt skämt!!

Varför? Jo för hästen är riktigt kapabel men tyvärr stått i träning hos Kjell Wallin på Sundbyholmstravet!

Jag börjar "reken" och bygger den på Sundbyholmstravets inkompetenta tränarkår! Sundbyholm är en av landets största banor, ligger helt perfekt till geografiskt och granne med Solvalla! Det finns absolut INGENTING som talar för att banan inte skulle vara med i topp på diverse listor i Rondens Julnummer men när året summeras finns inte Sundbyholm representerat någonstans. År ut och år in!! Per Lennartsson har haft filial men den har sonen förstört så inte ens han håller Sundbyholms fana högt!

Det är anmärkningsvärt hur dåligt tränarkåren där presterar!

En Sundbyholmsprofil är Håkan "Hockey" Eriksson men även hans framgångar har klingat av dom senaste tio åren. Mycket beroende på att han nästan aldrig är i stallet pga ryggproblem och så sakteliga trappar han ner verksamheten.

På hemmaplan vinner hans stall en del men det blir inte mycket mer än så.... Det är först nu när hans Brizard-hästar och inte minst Fast Agnes lämnat banan som dom börjar vinna dom pengar dom borde ha burit sedan länge! Måste vara tragiskt att se sitt eget förfall och skillnaden i egen tränarprestation mot dom framgångar hans tidigare hästar DIREKT får hos andra tränare....

Nu till Barca! Hästen har alltid varit en av Sundbyholms mest lovande hästar. Har tagit någon seger här och där. Haft någon kanonprestation då och då men som den skittränare Wallin är har hästen haft kortare formtoppar än Daniel Olsson är lång!

Nu kommer Barca ut i ny regi och även om Kajsa Frick inte är någon Bergh, Walmann, Untersteiner eller Melander så är marginalen ned till Wallin som tränare ENORM!!

När Kajsa har spetsläge med Barca och rycker skorna direkt så tar jag betalt! ÄNTLIGEN ska hästen kunna visa sin rätta kapacitet och det tror jag den gör redan ikväll! SPETS OCH SLUT - HÄMTA UT!!

Folk är fulla....
Man KAN inte spika Kajsa Frick ;-)
Lycka till!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat