Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-09, 15:19   #35
chanix

chanixs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 819

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patz Visa inlägg
Chanix, antar att du kanske kort och gott vill ha sagt att Spanien är för stora favoriter sett till oddsen, men ditt inlägg var lite rörigt tycker jag. (Se nedan)

Om du nu iaf. anser att Spanien vann rättvist över Tyskland, anser du då samtidigt att Holland imponerat mer än Tyskland under tidigare matcher (innan semin) dvs. Iofs. meningslös fråga i.o.m. att det skiljer sig på lag och lag, men det är också lite det jag menar, att man kanske måste se till hur Tyskland respektive Holland spelar och se hur det passar/inte passar Spanien och inte enbart tidigare prestationer.
Jag tycker såhär, Holland har ett stabilare spel än vad tyskland har. Hollands spelidé är en solid sådan som funkar bra generellt sett mot vilket lag som helst. Tyskland bygger sitt spel på att man lyckas kontra snabbt, men om dessa kontringar stoppas upp redan i mittzonen så tappar man "edgen" och får inte till lika farliga anfall. Holland däremot, bygger sitt spel från mittfältet. Man är starkare defensivt än vad tyskland är vad gäller mittfältet och ser man bara till att hålla tätt mellan mitten och backlinjen så tror jag inte Spanien lyckas så bra med att komma framåt. Holland är enligt mig det starkaste laget i hel turneringen vad gäller fasta situationer, man har visat att frisparkar och hörnor blir livsfarliga ett flertal gånger, t.ex. via Sneijder.

Jag vet att jag skriver ganska rörigt, men som du säger tycker jag nog egentligen att oddsen på spanien som vinnare är på tok för låga. De får jättegärna vara så, men man bör ha i åtanke att Holland har varit ruskigt stabila turneringen igenom, och ser man mellan fingrarna på det så kan det kosta..
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat