Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-02, 20:20   #6
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg

Att spela flatbet om 99% av spelobjekten ligger i oddsintervallet 1.60-2.30 är kanske ingen dum idé, men i andra fall är det fullkomligt vansinne och ofta direkt omöjligt pga limiteringar.

Spelar man MLB och NBA där även de skickligaste bara kan finna tämligen marginella värden så är det säkert okej att flatbeta. Ibland hittar jag spel till 4.50 i vintersport som jag anser borde stå i under 2x och då handlar det bara om att försöka få in så mycket som möjligt.

Föreslår du att han skall köra flatbet 1.5% på ett outright-spel till 30x också?
Jag använder bara 20 års egen erfarenhet som spelare och/eller oddssättare när jag säger att flatbet är bäst för de flesta. Men var och en kan och skall givetvis ha en egen uppfattning. Om du tycker att du kan värdera hur mycket överodds enskilda objekt har i förhållande till marknadspris, fine...grattis! Då tillhör du promillen i världen som bevisligen kan. Men många känner sig kallade, få är utvalda. När jag jobbat på spelbolag och haft tillgång till boken har jag givetvis kollat många kända rekares resultat över längre tid och jag kan lugnt säga att över 90% av dem jag tittat på inte talar sanning när de beskriver sin ROI% eller insatsnivå på spelforumen.

Om jag värderar chansen i ett objekt till mindre än 20% så spelar jag inte ett fullt flatbet! Min egen bokföring säger mig att det historiska utfallet inte är 1/5 eller bättre på de spelen. Så givetvis spelar jag inte ett fullt flat till 30 x fläsket och sitter med spelet. Däremot kan det hända att jag tradar bort en stor del av spelet till lägre odds om det är sannolikt att oddset sjunker efter hand och därmed bli sittande med ett väsentligt högre odds än jag ursprungligen köpte till.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5), smak (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat