Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-02, 21:23   #8
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag använder bara 20 års egen erfarenhet som spelare och/eller oddssättare när jag säger att flatbet är bäst för de flesta. Men var och en kan och skall givetvis ha en egen uppfattning. Om du tycker att du kan värdera hur mycket överodds enskilda objekt har i förhållande till marknadspris, fine...grattis! Då tillhör du promillen i världen som bevisligen kan. Men många känner sig kallade, få är utvalda. När jag jobbat på spelbolag och haft tillgång till boken har jag givetvis kollat många kända rekares resultat över längre tid och jag kan lugnt säga att över 90% av dem jag tittat på inte talar sanning när de beskriver sin ROI% eller insatsnivå på spelforumen.
Jag gör inga större anspråk på att vara skicklig på det fetmarkerade, särskilt inte när det rör sig om fotboll. Givetvis kan det vara väldigt svårt att göra precisa värderingar och det är heller inte nödvändigt. Att kunna skilja ut ett av årets 10 bästa spel mot ett mängdspel med ett par procents övervärde är det nog ganska många som klarar av och jag vet många som hade vunnit betydligt mer om de hade haft förnuft nog att frångå sitt otroligt försiktiga flatbetting-MM och verkligen trycka till när de riktigt sjuka oddsen dyker upp.

Det är inte av någon större vikt huruvida ett odds skall stå i 1.50 eller 1.60 om du får 2.75, det enda säkra är att det skall spelas hårt. Många flatbettare skulle här spela sin vanliga insats, bokföra och se glada ut, vilket givetvis är tjänstefel.

Citat:
Om jag värderar chansen i ett objekt till mindre än 20% så spelar jag inte ett fullt flatbet! Min egen bokföring säger mig att det historiska utfallet inte är 1/5 eller bättre på de spelen. Så givetvis spelar jag inte ett fullt flat till 30 x fläsket och sitter med spelet. Däremot kan det hända att jag tradar bort en stor del av spelet till lägre odds om det är sannolikt att oddset sjunker efter hand och därmed bli sittande med ett väsentligt högre odds än jag ursprungligen köpte till.
Gott så, med andra ord så tillämpar du inte flatbetting slaviskt. Jag brukar också, de gånger det är möjligt, lägga in betydligt mer än vad jag har tänkt riskera vid spelstopp när det är uppenbart att oddset kommer att slashas kraftigt. Jag har ibland lagt in över 10% av spelkassan när jag har varit säker på hur marknaden kommer röra sig.

Flatbetting som ett generellt råd är idioti enligt mig, särskilt om det är en stor variation i oddsens storlek. Att någon skulle tjäna mer på att flatbetta (med avseende på ROI-en, att flatbetting ibland medför en högre genomsnittlig procentuell insats och därmed högre nettoresultat för ett visst sample har inget med flatbetting i sig att göra utan handlar istället om att ett aggressivare MM [flatbetting eller ej] givetvis lönar sig i vinnande perioder) innebär ju faktiskt att de spelen som enligt denne har högst värden faktiskt är de sämsta och då har spelaren i fråga förmodligen större problem än endast insatsstrategier.

Senast redigerad av Slurf den 2016-06-02 klockan 21:34.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat