Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-04, 19:22   #226
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Han kör rätt uppenbart mot Erik och de som kommer bakifrån längre ut i banan (Magnus). Tittar sig om flertalet gånger åt båda håll i utgången av sista kurvan för att maximera sina chanser att inte bli avslagen från någon av hållen. Håller i och kör undan i det läget han anser är det bästa. Jag har aldrig kört häst. Men jag har sett tillräckligt många travlopp för att inse att den manövern och timingen inte är busenkel. Dåliga kuskar klarar bara att köra sin häst. Bättre kuskar fixar att hålla koll på sånt här samtidigt som man kör sin häst. Riktigt bra kuskar gör det med utmärkt timing. Ni kan inte hålla alla till samma standard som toppkuskarna och sen säga att de är genomusla när de inte fixar det på samma nivå.

Slut på lektionen och tack för idag! Nu ska jag fira sjuan lite och inte vara det minsta bitter på att inte Djuse vann och vinsten blev fem-sex gånger större. För jag såg ju hans namn i programmet och insåg att det inte kommer bli någon elitstyrning. Som vilken tänkande människa som helst.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat