Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-05, 09:37   #235
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Jörgen är Sveriges kanske mest underskattade kusk. De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana. Kan man trav inser man att Jörgen är en toppkusk av rang och även mycket populär bland amatörer då han tänker på hästens bästa och inte på lirarna vilket är helt rätt! Han är som Örjan, med skillnaden att han får köra MYCKET sämre hästar!
Det där var in i helsicke bra skrivet. Visst har du rätt. Jag tycker det är synd att "man" inte utnyttjar Jörgen mera nuförtiden. Credit till Veijo!! Minns för många år sedan när Bergh åkte ner till Valla, flera gånger anlitade han Jörgen med mycket goda resultat.

Citat: De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana

Huvudet på spiken. Finns massor av dåliga spelare på Sharps. Deras kuskhat gör att dom sällan har chans att nå framgångar i spelandet. Som Örjan sa en gång, det är hårfin skillnad mellan dom 15-20 bästa kuskarna i Sverige. Örjan och även Björn och Erik gör ibland missbedömning, den sistnämnde är suverän på att påpeka detta. Men självklart måste alla få göra missbedömningar, dom har ibland en tiondels sekund på sig att fatta ett beslut det ibland rena slumpen att det råkade bli rätt. Dom som på sharps mest ägnar sig åt att ta ut sitt misslyckade spel på kusken är körda. Lyckligtvis så genomskådas dom ganska ofta och jag säger som jag sagt många gånger. Minst 80-90% av "sågningarna" på Sharps är riktiga stolpskott eftersom dom inte vet bakgrunden till händelsen. Finns förklaringar som kanske bara kusken känner till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10), bokis29 (+5), Altoc (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat